Veelgestelde vragen
1Kan ik mijn afleveradres aanpassen?
Ja dat is mogelijk. Op het moment dat het pakket bij de vervoerder wordt aangeboden, krijgt u een e-mail met de geplande afleverdatum en het afleveradres. Verwacht u op dat moment niet thuis te kunnen zijn? Dan kunt u het afleveradres aanpassen naar bijvoorbeeld het adres van uw werk of instructie voor de chauffeur doorgeven. Tevens kunt u de afleverdatum aanpassen. Tip: gebruik het telefoonnummer waarop u tijdens kantooruren bereikbaar bent. In geval van eventuele onduidelijkheden en/of vertragingen kunnen wij dan contact met u opnemen.
2Kan ik een andere afleverdatum kiezen?
Ja, enkele dagen voor de levering krijgt u een e-mail met daarin de geplande aflever datum. In deze e-mail staat een link waarmee u een andere afleverdatum kunt kiezen.
3Kan ik een andere dag kiezen die niet binnen jullie leveringsschema past?
Indien de voorgestelde dagen of een alternatief adres niet tot een gewenst aflevermoment leiden, dan verzoeken we u om contact op te nemen om een passend alternatief met ons af te stemmen.
4Waarom bezorgt NE-DistriService maar 2 keer per week?
NE-DistriService is een gespecialiseerde vervoerder op het gebied van raamdecoratie. Uw bestelling wordt daarom door onze vervoerder met de grootste zorgvuldigheid behandeld. NE-DistriService heeft vaste routes door Nederland en komt twee keer per week in elke regio in Nederland. Wilt u zien welke dagen er bij u geleverd wordt? Raadpleeg dan nu het leverschema van NE DistriService.
5Kan ik de zending volgen op de dag van aflevering?
Ja. De avond voor de levering ontvangt u een e-mail. Hierin wordt een voorspelling gedaan van het verwachte tijdstip, dat de bezorger bij u zal zijn. Gedurende de dag wordt deze verwachting steeds nauwkeuriger.
6Kan ik van tevoren een gewenst aflevertijdstip aangeven?
Van te voren kan gewenste datum, adres en instructie voor de chauffeur worden doorgegeven. De avond van leveren melden we een tijdsblok warbinnen de levering plaatsvindt.
7Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Onze chauffeur zal de zending proberen aan te bieden bij de directe buren. Als deze ook niet thuis zijn of het pakket niet willen aannemen, dan zal hij deze weer mee terugnemen naar Nunspeet. U kan dan een nieuwe afleverafspraak maken door te reageren op de mail die u van ons heeft gekregen met daarin de geplande afleverdatum.
8Kan de chauffeur het pakket ergens uit het zicht neerzetten als ik niet thuis ben?
Dit is zeker mogelijk. We willen dit wil graag vooraf weten. Tot en met de avond voor leveren is het mogelijk om chauffeursinstructies door te geven. Hierin kan vastgelegd worden waar de chauffeur de goederen mag neerleggen.
9Kan ik mijn pakket laten afleveren bij een afleverpunt (Kiala, Primera bijv.)?
Een afleverpunt is niet mogelijk, wel kan er een alternatief adres opgegeven worden. Daarnaast is het mogelijk om instructie voor de chauffeur door te geven. Denk aan 'Mag onder het afdakje'
10Kan de chauffeur mij bellen als hij in de buurt is?
Wij willen graag dat onze chauffeurs de aandacht bij de weg houden en laten ze niet bellen als zij aan het rijden zijn. U krijgt per e-mail een Track&Trace–link en op de dag van levering kunt u hierop een SMS-alert instellen zodat u 30, 45 of 60 minuten, voordat onze chauffeur bij u is, een SMS ontvangt.
11Mijn pakket is beschadigd bij aflevering. Wat moet ik doen?
- U kunt de zending weigeren. Deze zal dan retour gaan naar onze opdrachtgever.
- U kunt de zending aannemen, als het er op lijkt dat alleen de verpakking beschadigd is. Vraag onze chauffeur dan wel even om een foto van de verpakking te maken en een melding in zijn boordcomputer te zetten. Mocht er dan toch schade zijn aan het product zelf, bent u daarvoor ingedekt.