Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wil je meer informatie over onze service, en onze expertise: het schadevrij vervoeren van lange, smalle en hangende, kwetsbare goederen?
Lees hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem vrijblijvend contact op. Je krijgt bij ons altijd iemand aan de lijn. Mails beantwoorden wij binnen maximaal twee uur. 

Consumenten

Kan ik mijn afleveradres aanpassen?

Je kunt het afleveradres wijzigen tot 16:30 op de werkdag voor de geplande levering via de link die je van ons ontvangen hebt.

Kan ik een andere afleverdatum kiezen?

Je kunt de afleverdatum wijzigen tot 16:30 op de werkdag voor de geplande levering via de link die je van ons ontvangen hebt.

Kan ik een andere dag kiezen die niet binnen jullie leveringsschema past?

Wanneer je niet thuis kan zijn op één van de dagen waarop wij in jouw regio rijden kun je altijd het adres wijzigen naar bijvoorbeeld je werkadres of een adres waarop wel iemand aanwezig is. Ook is er een mogelijkheid om een instructie voor de chauffeur door te geven dat het pakket bijvoorbeeld ergens neergelegd mag worden. Wanneer er echt geen mogelijkheden zijn binnen het leverschema verzoeken we je even te mailen naar planning@ne.nl zodat we kunnen kijken wat de opties zijn. 

Kan ik de zending volgen op de dag van aflevering?

De avond voor de levering ontvang je een e-mail met de verwachte levertijd. Via de link in diezelfde e-mail kun je het verloop van je zending volgen. Deze verwachte levertijd zal op de dag van levering steeds nauwkeuriger worden.

Kan ik zelf een tijd of dagdeel kiezen?

Het is helaas niet mogelijk om zelf een tijd of dagdeel te kiezen.

Kan de chauffeur mij van tevoren bellen?

Er wordt door de chauffeurs niet vooraf gebeld. Wel kun je zelf instellen dat je vooraf een sms wil ontvangen. 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Wanneer je niet thuis bent zal onze chauffeur proberen of bij één van de buren geleverd kan worden. Als de chauffeur denkt dat het pakket veilig neergelegd kan worden zal er telefonisch contact opgenomen worden om daar toestemming voor te vragen. Mocht er desondanks niet geleverd kunnen worden dan ontvang je een e-mail van ons met een nieuwe leverdatum. Indien gewenst kun je dan nog de datum en het adres wijzigen.

Kan ik een instructie doorgeven aan de chauffeur?

Je kan tot middernacht een instructie achterlaten voor de chauffeur. Denk hierbij aan het doorgeven van buren waar geleverd kan worden als je niet thuis bent of het doorgeven van een plaats rondom het huis waar de chauffeur het pakket veilig neer mag leggen. Deze optie is niet bedoeld voor het doorgeven van een adreswijziging of voor het verzetten van de leverdag.

Kan ik mijn pakket af laten geven bij een afleverpunt?

Nee, dit kan niet. Omdat het vaak om lange of hangende goederen gaat is het geen optie om die bij een afleverpunt af te geven. 

Mijn pakket is beschadigd bij aflevering. Wat moet ik doen?

Wanneer de chauffeur het ziet op het moment van leveren zal hij daar melding van maken zodat u de inhoud kunt controleren. Daarnaast maakt de chauffeur een aantekening van de schade, inclusief foto, zodat we ook later nog kunnen zien dat er schade was bij het aflevering. Mocht je de schade pas na levering ontdekken dan vragen we je zo snel mogelijk contact op te nemen met de webshop waar je het hebt besteld.

Detaillisten

Kan ik zien hoe laat de chauffeur langs komt?

Via de track&trace app op onze website kun je zien hoe laat de levering gepland staat, maar ook welke orders er staan ingepland. Registreren voor deze service doe je via deze link.

Kan ik zien welke orders er staan ingepland?

Via de track&trace app op onze website kun je zien hoe laat de levering gepland staat, maar ook welke orders er staan ingepland. Registreren voor deze service doe je via deze link.

Hoe kan ik een tijdslevering aanvragen?

Tijdsleveringen dien je bij je leverancier aan te vragen. Zij zullen vervolgens met ons overleggen wat er mogelijk is. Eventuele extra kosten zullen wij aan hen doorbelasten, vandaar dat wij akkoord van hen nodig hebben. 

Kan er afgeweken worden van het leverschema?

Verzoeken voor het leveren buiten het standaard leverschema dien je bij de opdrachtgever aan te vragen. Zij zullen vervolgens met ons overleggen wat er mogelijk is. Eventuele extra kosten zullen wij doorbelasten aan de opdrachtgever, vandaar dat wij akkoord van hen nodig hebben.

Kan ik mijn orders bij NE DistriService in Nunspeet afhalen?

Wanneer je iets bij ons wil komen afhalen verzoeken we je ruim van tevoren telefonisch contact met ons op te nemen. Wij zullen vervolgens kijken of de zending inderdaad bij ons ligt en of het mogelijk is om deze klaar te leggen. 

Kan ik onderweg bij de chauffeur mijn orders ophalen?

Als je iets bij de chauffeur zou willen ophalen verzoeken we je telefonisch contact op te nemen met de planning. We zullen in dat geval overleggen met de chauffeur wat de opties zijn. 

Mag ik het telefoonnummer van de chauffeur?

Om privacy redenen geven wij geen telefoonnummers van onze chauffeurs. Wel kunnen we in sommige gevallen vragen of de chauffeur zelf even wil bellen als dat nodig is.

Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem direct contact met ons op. We helpen je graag verder!